بازدید 2432
۵

 توزیع ۲۸۰۰ پزشک متخصص در کشور

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به توزیع ۲۸۰۰ پزشک متخصص در سراسر کشور، از اعمال افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پزشکی در مقطع عمومی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۲۶۹۷
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۸ 26 April 2023

به گزارش «تابناک»، سعید کریمی در گفتگو با تسنیم، درباره وضعیت تأمین پزشک متخصص در سال جاری اظهار کرد: سال گذشته حدود ۲۸۰۰ پزشک متخصص در رشته‌های تخصصی فارغ‌التحصیل و در مناطق مختلف کشور توزیع شدند.

وی افزود: ممکن است در دو سال آینده شاهد کاهش خروجی فارغ التحصیلان تخصص‌های پزشکی باشیم، زیرا در سال‌های گذشته صندلی برخی رشته‌های تخصصی پزشکی خالی مانده بود و درنتیجه تعداد فارغ‌التحصیلان آن‌ها کاهش خواهد یافت، اما با افزایش ظرفیت و اقداماتی که در سال جاری انجام شده، طی سال‌های آینده تعداد متخصصین فارغ‌التحصیل شده وضعیت بهتری پیدا خواهد کرد.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: امسال افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پزشکی در کنکور اعمال شده، اما آنطور که معاون آموزشی وزارت بهداشت اعلام کرده، منابع برای این افزایش ظرفیت تخصیص نیافته است و بنابراین ادامه این فرآیند و ارائه آموزش‌های استاندارد به پزشکان عمومی ممکن است با مشکل مواجه شود.

کریمی اضافه کرد: در کنار افزایش ظرفیت و تعداد فارغ‌التحصیلان باید تدابیری برای افزایش ماندگاری پزشکان در مناطق محروم و کاهش آمار مهاجرت آن‌ها اندیشیده شود، زیرا پزشکانی که به تازگی فارغ‌التحصیل می‌شوند وضعیت معیشتی مناسبی ندارند و شرایط اسکان آن‌ها در مناطق محروم، مناسب نیست.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
توزیع مگه......
اعزام کلمه بهتری نبود؟ مامور و....
حتی حاضر نیستیم وقت و فکر برای حرف زدنمون بگذاریم. بحث لغت نیست، زبان و فکر ارتباط نزدیک دارند. احیانا ایشون پزشک متخصص را ابزار یا اشیا می بینن و برنامه دارن براشون این عذاب آور میشه
مگه نونه كه توضيع كرديد؟!
دریغ از یه جو ادب
توزیع ؟؟!!!!
اقای معاون زبان فارسی پر از واژه های زیبا و محترمانه است لطفا سوادتون رو کمی بالا ببرید
خوبه نگفته 2800 قلم پزشک
ببخشيد بسته حمايتي هستن كه توزيع شدن؟ آدم رو توزيع مي كنن؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست